10 afirmatii care scot din sarite orice agent de turism

 
Lista intocmita de un fost agent de turism - Heidi Priebe

 
            Cu toate ca exista multi care afirma ca epoca Internetului a redus nevoia de a te adresa unei agentii de turism pentru rezervarea oricarui tip de serviciu turistic, industria de travel merge inca destul de bine si, mai mult decat atat, este coplesita de numarul mare al calatorilor care-si doresc si un sfat prietenesc din partea agentului de ticketing, atunci cand isi achizitioneaza biletul de avion. Aceasta este o veste buna pentru agentiile de turism, insa apare si reversul medaliei: cresterea cantitatii de informatie din mediul online inseamna de asemenea munca in plus pentru agentul de turism, care isi petrece majoritatea timpului incercand sa transpuna super ofertele speciale gasite de clienti pe Internet in planuri de calatorie realiste. Iar neintelegerile care pot aparea in aceasta situatie pot provoca frustrare, in cel mai bun caz. De la un fost agent de turism, iata cateva afirmatii pe care agentul dumneavoastra de turism sau de ticketing detesta sa le auda.

1. “ Am gasit pe un site zborul spre destinatia X la jumatate de pret!”

         Da, si eu pot sa va ofer acelasi zbor la acelasi pret. Cu singura diferenta ca zborul pe care l-ati vazut are trei escale, patru companii aeriene diferite si in total 46 de ore de calatorie. Zborul pe care vi l-am oferit eu este direct, pentru ca ati solicitat in mod expres acest lucru. Din pacate, un astfel de zbor presupune o schimbare de pret, adica un pret mai mare.

2. “Nu am nevoie de ajutorul unui agent de turism, pot sa-mi rezerv online vacanta si eu la fel de bine!”

          OK. In acest caz, va rog sa va rezervati vacanta online. Exista nenumarate avantaje in a rezerva vacanta printr-o agentie de turism, pe care banuiesc ca le cunoasteti, din moment ce va aflati in biroul meu si nu acasa, in fata computerului dumneavoastra. Ceea ce doriti de fapt este sa ma faceti sa „cersesc” colaborarea cu dumneavoastra, lucru pe care n-am de gand sa-l fac. Imi face placere sa va asist la planificarea calatoriei, insa daca preferati sa o rezervati online, eu nu am de gand sa va stau in cale.

3. “Poti sa-mi obtii o reducere de 50% pentru ca suntem prieteni, nu-i asa?”

        Nu. Nu as putea obtine nici macar pentru mine o asemenea reducere. Atunci cand va fac un discount, acesta este intotdeauna din comisionul meu, ceea ce inseamna ca eu de fapt lucrez gratuit si/sau pierd bani, pentru ca in timpul acesta as putea lucra pentru alti clienti (care sunt gata sa plateasca pretul intreg – n.red.). Te iubesc, draga client, dar nu chiar atat de mult!

4. “1200 euro este prea mult pentru acest zbor! Sunt dispus sa platesc maxim 1000 euro pentru el.”

Iata o informatie absolut socanta! Agentii de turism nu stabilesc tarifele biletelor de avion. Companiile aeriene o fac. Daca doriti sa cautam alte variante – poate un zbor cu mai multe escale sau alta companie aeriana, eu, ca agent de turism, sunt bucuros sa va ajut sa gasiti o alternativa de zbor care sa se apropie de bugetul dumneavoastra de 1000 de euro. Insa daca sunteti setat fix pe acest zbor care este la 1200 de euro, nu vi-l pot vinde la 1000 de euro. Poate doar in situatia in care pun eu 200 de euro din buzunarul meu... si suntem de acord amandoi ca acest lucru nu are cum sa se intample.

5. “Cred ca tu calatoresti in toate lumea in interes de serviciu!”

          Nu, din pacate. Obtinem deal-uri bune la calatorii, dar jobul nostru este la fel ca oricare altul – se intampla de multe ori sa avem doar 2 saptamani de concediu intr-un an si sa lucram pe un salariu de nimic. Combinatia intre cele doua, timp si bani, ne limiteaza optiunile de calatorie. De aceea sa nu va mire daca suntem invidiosi pe oportunitatile dumneavoastra de calatorie! Cu siguranta aveti parte de mai multe calatorii decat noi.


Singapore Changi Airport

6. “Vreau o vacanta de 2 saptamani in Jamaica, cu All Inclusive, la un hotel de 5 stele si am un buget de 1000 de euro. Niciuna din aceste cerinte nu este negociabila.”

            In acest caz, poate ar trebui sa va interesati de anunturile gen „Help Wanted” din Jamaica. Suntem buni in a gasi cele mai bune oferte si cele mai mici preturi, dar nu suntem specialisti in miracole, iar cererile de genul acesta sunt pur si simplu nerealiste. Cand refuzati sa faceti compromisuri, nu inseamna ca tocmai ati castigat un joc in care fiecare face pe durul. Pentru a va ajuta si a va oferi cea mai potrivita vacanta, trebuie sa luam in considerare criterii realiste.

7. “Da-mi cel mai bun pret pe care-l aveti.”

          Cand va punem intrebari referitoare la categoria hotelului, la preferintele legate de zbor si la tipul de vacanta pe care-o cautati, nu incercam sa va vindem o vacanta la supra pret! Ne dorim la modul cel mai onest sa va oferim ceva sa va satisfaca nevoile. Pot sa va ofer cel mai ieftin hotel din Los Angeles, dar cu siguranta nu veti fi cel mai fericit client o data ce ajungeti acolo. Cel mai mic pret nu inseamna intotdeauna cel mai bun deal.

8. “Aceste penalizari pentru schimbare de nume/taxe de bagaj sunt prostii! Nici nu ma gandesc sa le platesc!”

            Atunci nici nu veti putea schimba nimic la zbor si nici nu veti putea face check-in la bagaje. Sincer, de multe ori credem si noi ca aceste reguli sunt de rahat, dar nu sunt regulile noastre, ci ale companiilor aeriene. Putem face tot posibilul pentru a pleda cat mai bine pentru cauza dumneavoastra, dar la finalul zilei tot nu putem influenta decizia companiei aeriene de a reduce taxele de penalizare, asa ca daca nici in situatia aceasta nu doriti sa le platiti, inseamna ca va asumati tot ghinionul de a pierde zborul.

9. “Am nevoie de numarul tau personal de telefon in caz ca ceva nu merge bine.”

          Aceasta este o problema unde raspunsurile sunt amestecate. Exista multi agenti de turism care-si ofera de bunavoie numerele personale de telefon clientilor, insa pot sa jur ca nimanui nu-i place sa fie trezit la 4 dimineata pentru a i se cere sa rezerve de urgenta un transfer de la aeroport la un hotel in Indonezia, unde in momentul respectiv este ora pranzului. Daca se intampla sa aveti probleme in strainatate, majoritatea agentiilor au o linie de urgenta, apelabila 24 de ore din 24. Eu, de exemplu, dispun in dormitorul personal de foarte putine dotari necesare exercitarii muncii de agent de calatorii. Prin urmare, faptul ca ma suni acasa nu o sa-ti rezolve problema.

10. “Iti multumesc pentru sfat! O sa fac rezervarea online diseara cand ajung acasa.”

           Noi, agentii de turism si agentii de ticketing, suntem bucurosi sa impartasim sfaturile noastre de calatorie, pentru ca dorim sincer sa va organizam cele mai bune vacante pe care le-ati avut vreodata. Dar la sfarsitul zilei munca noastra se masoara in banii pe care i-am facut din rezervarile pe care le-ati incheiat prin intermediul agentiei noastre. Daca nu aveti de gand sa rezervati serviciile turistice prin intermediul unui agent de turism, va rugam sa nu-i cereti sa va ajute in planificarea calatoriei – in acest fel ne pierdem timpul, iar dumneavoastra profitati de serviciile noastre. Industria de travel in care lucram rezista asaltului cu informatii de pe Internet, deoarece noi va oferim in plus asistenta pe parcursul intregii vacante si sfaturi utile in planificarea calatoriei, venite din partea unui personal specializat, contra unei sume modice ce se rezuma la cativa euro in plus. Daca nu apreciati acest lucru, atunci faceti-ne favoarea si cautati singuri toate informatiile.

Articol preluat de la link-ul: http://thoughtcatalog.com/heidi-priebe/2015/06/10-phrases-that-will-instantly-piss-off-your-travel-agent-from-an-ex-travel-agent/